Hva er kettlebells?

Kettlebells, eller girya, er en jernkule med håndtak brukt for å gjøre ballistiske øvelser som kombinerer det kardiovaskulære med styrke og fleksibilitet. I motsetning til vanlige manualer, har en kettlebell all sin tyngde utenfor håndflaten. Dette gjør grunnlaget for ballistiske, svingebevegelser som vil styrke både grep i underarmer og styrke i kjernemuskulatur grunnet lengre vektarm ved at kulens tyngdepunkt går lenger vekk fra kroppen enn med vanlige vekter. Kettlebells er en treningsform som har blitt brukt i Russland siden gamle tider for å bygge styrke, fleksibilitet og utholdenhet. De vanligste kettlebellsøvelsene bygger styrke og utholdenhet, hovedsaklig i korsryggen, sete- og bakside lår og skuldre, i tillegg til å øke grepsstyrke.

Hvordan foregår kettlebell trening?

I motsetning til tradisjonelle styrkeøvelser med manualer eller stang, blir kettlebells-øvelser som regel utført med et høyt antall repetisjoner, gjentatt over flere minutter, med korte pauser. Når man i tillegg vet at de store muskelgruppene er involvert, er det ingen hemmelighet at dette er fantastisk trening for det kardiovaskulære systemet, og for de som er ute etter å forbrenne kalorier. Det er ikke uvanlig å brenne opp mot 1000 kcal i timen på en treningsøkt med kettlebells. Kettlebells brenner fett!

Er kettlebell trening vanskelig?

Nei, det er veldig enkelt å komme igang med kettlebell trening. Det er en treningsform for alle, og på våre gruppetimer har vi folk i alle aldre og med ulike forutsetninger og fysisk form. Våre instruktører sørger for at du får trent på den måten som passer deg best. Det beste er at du vil merke fremgang fra dag 1!

Hvordan begynner jeg?

Vi anbefaler å begynne med en intro time. På intro timene lærer du alt fra bunnen av, ingen forhåndskunnskaper er påkrevd. Du kan gå på så mange intro timer du vil. Når du har lært deg basicen, kan du hoppe videre på andre gruppetimer, eller trene på egenhånd.

Se vår timeplan http://www.heimdaltreningssenter.no/no/timeplan/ eller book deg prøvetime via post@heimdaltreningssenter eller ring 95 78 59 30



Artikler

Lyst til å prøve yoga?

Yoga består av ulike fysiske øvelser som i kombinasjon med bevisst bruk av pusten skaper ro i sinnet. Når vi oppnår ro i sinnet vil fysiske spenninger i kroppen begynne å slippe taket. Vi kan tilby timer i klassisk yoga og poweryoga.

Forbrenn mer fett på mindre tid med HIIT trening!

Trodde du at du måtte gå på mølla i timevis for å forbrenne fett? Det kan faktisk gjøres på under 20 minutter!

Slyngetrening - For stabilitet, balanse og rå kjernemuskulatur

Trening i slynger er ikke bare morsomt, du forebygger skader, bygger muskler og utvikler RÅ kjernemuskulatur!

12 GODE GRUNNER TIL Å TRENE HOS OSS!

Det kan være vanskelig å orientere seg i jungelen av treningssenter, og det er ikke alltid like lett å vite hva som passer for deg. Her har vi listet opp noen gode grunner til å prøve oss!

Treningsenter med lav inngangsterskel

Har du aldri vært medlem på treningssenter før? Vel, det spiller ingen rolle hos oss, vi har lav inngangsterskel og et miljø som tar vare på deg.

Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Nettside levert av ibooking.no